Своєчасний і кваліфікований розгляд звернень громадян та підвищення якості роботи податківців – це питання, яким у ГУ ДПС у Львівській області приділяється постійна увага. При розгляді звернень громадян вживаються заходи щодо кваліфікованого, об’єктивного та своєчасного розгляду, оперативного вирішення викладених у них питань відповідно до Закону України «Про звернення громадян» та інших законодавчих актів України.
Щоб жодне звернення не залишилось поза увагою, з метою оперативного реагування на інформацію заявників, Головне управління ДПС у Львівській області проводить щомісячний аналіз та узагальнює практику розгляду звернень громадян, що надходять від громадян нашої області, шляхом складання звітної документації.
У січні-вересні 2021 року до ГУ ДПС у Львівській області надійшло 233 письмових звернення громадян, в тому числі: письмових заяв (письмових заяв) – 232 (99,5 %); пропозиції – 1 (0,5%).
Найчастіше громадяни звертаються з питаннями, які стосуються фінансової, податкової та митної політики (225 звернень – 97,0% від загальної кількості), найпоширеніші з них: щодо інформування про ухилення від сплати податків - 72 звернення, щодо контрольно-перевірочної роботи - 59 звернень, з питань місцевих податків і зборів - 18 звернень, щодо реєстрації та обліку платників податків - 6 звернень, щодо відмови в отриманні реєстраційних номерів облікових карток платників податків - 8 звернень, з питань надання консультацій податкового законодавства - 3 звернення, з питань єдиного соціального внеску - 6 звернень, 26 – з інших питань, що належать до компетенції ДПС, тощо.
За звітний період ГУ ДПС у Львівській області розглянуто 210 письмових звернень (90% від усіх звернень). За результатами розгляду звернень: дано роз’яснення на 106 звернень, вирішено позитивно – 77 звернень, 6 звернень повернено авторові у відповідності до ст. 5 ЗУ «Про звернення громадян», 9 звернень надіслано за належністю, відповідно до ст.7 Закону України «Про звернення громадян», 12 звернень, що не підлягають розгляду відповідно до статей 8 і 17 Закону України «Про звернення громадян». Фактів несвоєчасного надання відповіді на звернення не зафіксовано.
Порушень посадовими особами ГУ ДПС у Львівській області положень законодавства про звернення громадян, не вирішення порушених у зверненні громадянина обґрунтованих питань, які належать до компетенції посадових осіб, що призвело до повторних звернень, а також термінів надання відповідей на звернення громадян чи фактів ненадання відповідей не встановлено.
Впродовж 9 місяців 2021 року надійшло 20 колективних звернень, 4 повторних та 3 дублетних звернення. Неодноразових та масових звернень не надходило.
За соціальним станом авторів звернень віднесено до категорій: 5 пенсіонерів, в тому числі 1 з числа військовослужбовців, 3 робітника, 2 держслужбовця, 1 військовослужбовець, 4 працівники органів ДПС (в тому числі колишні), 3 журналісти.
За категоріями авторів надійшло 1 звернення від інваліда війни, 2 від ветеранів праці, 1 звернення від особи з інвалідністю ІІ групи та 5 від осіб з інвалідністю ІІІ групи.
Звернень від інвалідів Великої Вітчизняної війни, Героїв Соціалістичної Праці, Героїв Радянського Союзу та Герої України, за звітний період не надходило.
Особистий прийом громадян у ГУ ДПС у Львівській області здійснюється відповідно до розділу VI Порядку розгляду звернень та організації особистого прийому громадян у Державній фіскальній службі України та її територіальних органах, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 15.06.2020 року № 297, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 02.10.2020 року за № 969/35252, згідно з Графіками особистого прийому громадян.
За дев’ять місяців 2021 року, керівництвом та посадовими особами ГУ ДПС Львівські області проведено 2 особистих прийоми за участю 2 громадян.
Усі звернення на особистий прийом - це 2 заяви. Пропозицій та скарг не надходило.
Найбільш поширеними зверненнями громадян на особистому прийомі були питання щодо фінансової та податкової політики.
В усіх випадках звернень на особистому прийомі громадянам в усній формі надавались вичерпні роз’яснення з приводу порушених питань.
Графіки особистого прийому громадян розміщені на інформаційних стендах в органах ДПС та оприлюднюються та офіційному порталі ДПС у Львівській області.
Зваженість, пильність, неупередженість - важливі складові роботи із кожним зверненням громадян. Саме таким чином забезпечується постійний зв’язок між органами ДПС у Львівській області та громадянами.